Αθήνα, 11 Ιουλίου 2024
Αριθμός Πρωτοκόλλου: 85
Θέμα: Διορισμοί εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής και Ειδικής Φυσικής Αγωγής (κλάδος ΠΕ11 και ΠΕ11.1).
Αξιότιμε Υπουργέ κ. Πιερρακάη,
Ενημερωθήκαμε ότι προωθείται από το υπουργείο σας, με τροπολογία νόμου η κατάργηση 255 οργανικών θέσεων καθηγητών Φυσικής Αγωγής από την δευτεροβάθμια εκπαίδευση καθώς και η σύσταση 1555 οργανικών θέσεων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση σε Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Σ.Μ.Ε.Α.Ε.) με ταυτόχρονη κατάργηση θέσεων από την δευτεροβάθμια εκπαίδευση, χωρίς να περιλαμβάνονται σε αυτές καθηγητές ειδικής Φυσικής Αγωγής.
Mε την παρούσα επιστολή μας διαμαρτυρόμαστε και εκφράζουμε την έντονη ανησυχία μας όσον αφορά στον ρόλο που καλείται να παίξει στην εκπαίδευση ο κλάδος των καθηγητών Φυσικής Αγωγής και Ειδικής Φυσικής Αγωγής (ΠΕ11 και ΠΕ11.01). Έχουμε την αίσθηση ότι, παρά τις επαναλαμβανόμενες αιτιάσεις μας, εξακολουθείτε να αγνοείτε βασικές ανάγκες των μαθητών της χώρας. Επαναφέρουμε κάποια επιχειρήματα τα οποία άπτονται ποιοτικών και ποσοτικών χαρακτηριστικών της διδασκαλίας του μαθήματος Φυσικής Αγωγής στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση τα οποία πρέπει να λάβετε υπόψη σας πριν την τελική απόφαση σας.
Σύμφωνα με τον παγκόσμιο οργανισμό υγείας τα παιδιά της σχολικής ηλικίας πρέπει να γυμνάζονται τουλάχιστον μια ώρα την ημέρα. Στην Ελλάδα θερίζει η παχυσαρκία κατά την παιδική ηλικία λόγω υποκινητικότητας και υπερκατανάλωσης ανθυγιεινής τροφής. Η ευρωστία ενός λαού θεμελιώνεται ως δια βίου συνήθεια από την σχολική ηλικία και σχετίζεται με την υγεία, την παραγωγικότητα και την ετοιμότητα αυτού για άμυνα. Αντί το Υπουργείο Παιδείας να πράξει τα δέοντα προβαίνει σε ακατανόητες αποφάσεις όπως την παροχή ελαχίστων διδακτικών ωρών στα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών και στο αντίστοιχο Ωρολόγιο Πρόγραμμα ενώ, εμφανίζονται και καταστάσεις, όπου στα υφιστάμενα ‘ειδικά’ σχολεία (π.χ. Μουσικά, Καλλιτεχνικά’) παρέχονται λιγότερες διδακτικές ώρες φυσικής αγωγής σε σχέση με τα υπόλοιπα ‘κανονικά’ σχολεία.
Σύμφωνα με το διευρυμένο πρόγραμμα λειτουργίας των ολοήμερων σχολείων που συμμετέχουν ήδη 2.500 ολοήμερα σχολεία διευρυμένου ωραρίου (έως 17:30, και πρωινής ζώνης από τις 7:00) σύμφωνα με τις δηλώσεις Σας, δεν έχει γίνει καμία πρόβλεψη ως προς τη διάθεση τουλάχιστον 1 ώρας Φυσικής Αγωγής ανά Τμήμα κατά τη διάρκεια λειτουργίας του ολοήμερου διευρυμένου ωραρίου, εξαφανίζοντας, με ζηλευτή επιδεξιότητα, και αυτές τις σταθερές διδακτικές ώρες που υπήρχαν.
Ομοίως, στους υπολογισμούς σας για την κατανομή των διορισμών, δεν έχετε εκτιμήσει τις διδακτικές ώρες που αναλογούν στην ειδικότητά μας από την ανάθεση των εργαστηρίων δεξιοτήτων σε κάποια τρίμηνα, ειδικά όταν η θεματολογία αφορά στην κίνηση, την ανατομία ανθρώπινου σώματος, τη σεξουαλική αγωγή, τη συμβουλευτική υγείας και υγιεινού τρόπου ζωής, της διατροφής, της δια βίου άσκησης, όπου δικαιωματικά και κατά προτεραιότητα θα πρέπει να διδάσκονται από εκπαιδευτικό Φυσικής Αγωγής ΠΕ11 και στις δύο βαθμίδες της εκπαίδευσης.
Ενώ οι προτάσεις των αρμόδιων ΠΥΣΠΕ της χώρας από το 2023 προς το Υπουργείο για τη σύσταση νέων οργανικών θέσεων έφθασαν τον αριθμό 477 στον κλάδο μας, το Υπουργείο κωφεύει και δεν τις αποδέχεται.
Μετά τις αποχωρήσεις των καθηγητών του κλάδου μας μόνο κατά την τελευταία 5ετία υπολείπονται 1.125 κενές οργανικές θέσεις ΠΕ11, (1.542 αποχωρήσεις έναντι 417 συνολικά μόνιμων διορισμών στη Γενική, Ειδική, Α΄βάθμια και Β΄βάθμια, στο σύνολο των 28.257 διορισμών στην εκπαίδευση).
Σαν να μην έφτανε αυτό οι καθηγητές ειδικής φυσικής αγωγής εξοστρακίστηκαν από τα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., ενώ διαθέτουν τα περισσότερα ακαδημαϊκά προσόντα για την συμμετοχή τους.
Ως ο κλάδος που πρώτος εισήχθη στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και έχει αναδειχθεί το έργο του διαχρονικά, εισηγούμαστε τη σύσταση επιπρόσθετων οργανικών θέσεων στα Ολιγοθέσια Δημοτικά Σχολεία, όπως ακριβώς γίνεται με άλλες ειδικότητες, όπως των ξένων γλωσσών (Γαλλικά ΠΕ05 & Γερμανικά ΠΕ07), με τη σύσταση οργανικής θέσης όχι απαραίτητα ανά σχολείο, αλλά ανά ομάδα σχολείων.
Εισηγούμαστε ακόμα, την καθιέρωση εκπαιδευτικού ΕΑΕ ΠΕ11 ως «παράλληλη στήριξη» στη διάρκεια του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής σε μαθητές που ήδη διαθέτουν τέτοια υποστήριξη.
Για ακόμα μία σχολική χρονιά το υπουργείο σας προβαίνει σε χιλιάδες προσλήψεις αναπληρωτών του κλάδου μας. Ακόμα και ο πιο καλοπροαίρετος πολίτης αυτής της χώρας αντιλαμβάνεται ότι οι περισσότεροι από αυτούς ΔΕΝ αναπληρώνουν προσωρινές ανάγκες (αναρρωτικές άδειες & εγκυμοσύνης), αλλά καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες ελλιπούς στελέχωσης.
Κύριε Υπουργέ,
Η προκάτοχός σας είχε εξαγγείλει πριν από περίπου 2 χρόνια την εισαγωγή της Φυσικής Αγωγής στα Νηπιαγωγεία, κάτι το οποίο δεν έγινε. Επιπρόσθετα, έχετε αναστείλει τη λειτουργία των αθλητικών σχολείων τη στιγμή που προάγετε άλλα ειδικά σχολεία και υποστηρίζετε μετά επιτάσεως την αριστεία. Αριστεία χωρίς την ευγενή άμιλλα και το ευ αγωνίζεσθε του αθλητισμού δεν υπάρχει.
Κάνοντας μια απλή αφαίρεση ανάμεσα στις αποχωρήσεις καθηγητών Φυσικής Αγωγής και τους διορισμούς από το 2010 έως το 2022, η διαφορά που προκύπτει ανέρχεται σε 2.135 μόνιμους διορισμούς που θα πρέπει να γίνουν τώρα για να επανέλθουμε στην κατάσταση του 2010.
Έπειτα από όλα αυτά αυτονόητη υποχρέωση του υπουργείου σας όχι μόνο έναντι του κλάδου μας αλλά και των Ελλήνων πολιτών είναι να υλοποιηθούν άμεσα τα παρακάτω:
- Να καλυφθούν οι 1.125 κενές οργανικές θέσεις ΠΕ11 που υπολείπονται,μετά τις αποχωρήσεις μόνο κατά την τελευταία 5ετία(1.542 αποχωρήσεις έναντι 417 συνολικά μόνιμων διορισμών στη Γενική, Ειδική, Α΄βάθμια και Β΄βάθμια, στο σύνολο των 28.257 διορισμών στην εκπαίδευση).
- Να συσταθούν οι 477 νέες θέσεις, τις οποίες πρότειναν οι Διευθύνσειςτης Πρωτοβάθμιας Εκπ/σης το 2023.
- Να αυξηθεί κατά 1 ώρα το μάθημα της Φυσικής Αγωγής σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης από την επόμενη σχολική χρονιά 2024-25.(Σημειώνουμε ότι είχαν μειωθεί ενώ πριν, ήταν 4 οι ώρες στο Δημοτικό και 3 στο Γυμνάσιο).
- Να απορροφηθούν σε βάθος 5ετίας τα συσσωρευμένα λειτουργικά κενά και να εξαλειφθεί ο θεσμός των αναπληρωτών.
- Να εισαχθεί η διδασκαλία της Φυσικής Αγωγής στην Προσχολική Εκπαίδευση, δεδομένου ότι αυτό ήταν δέσμευση της προηγούμενης υπουργού, γιατί πρέπει να υπάρχει συνέχεια του κράτους.
- Να ιδρυθούν άμεσα τα νέα Πρότυπα Αθλητικά Σχολεία χωρίς άλλη αναβολή.Υπενθυμίζουμε ότι τα Αθλητικά Σχολεία έβαλαν «λουκέτο» τον Ιούλιο του 2011 μετά από τριάνταχρόνια λειτουργίας όταν σε αυτά φοιτούσαν συνολικά 12.060 μαθητές και μαθήτριες, ενώ δεν ενοχλήθηκαν Μουσικά ή Καλλιτεχνικά σχολεία.
- Να συμμετέχουν και πάλι οι Καθηγητές Ειδικής Φυσικής Αγωγής (ΠΕ11.01) στα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. από όπου εξοστρακίστηκαν. Είναι ο κλάδος που έχει τα περισσότερα ακαδημαϊκά προσόντα χωρίς να αναγνωρίζονται.
Ελπίζουμε, έστω την ύστατη ώρα, να αναλάβετε πρωτοβουλίες αποκατάστασης των χιλιάδων κενών της Δημόσιας Εκπαίδευσης σε έμψυχο δυναμικό με μαζικούς μόνιμους διορισμούς. Διαφορετικά, με τις συγκεκριμένες πράξεις ή παραλείψεις σας οδηγείτε τον κλάδο μας σε αφανισμό.
Με τιμή,
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
Ο Πρόεδρος Γελαδάς Ν. |
Ο Γραμματέας Πατίκας Δ. |